Kuchennie: Jabłkowe krążki w sosem czekoladowym.

Dziś oferuję Wam ślinotok dzięki temu wpisowi :D Mam nadzieję, że wypróbujecie ten przepis i będziecie się zajadać tak samo jak ja.



Do zrobienia tych pyszności potrzebne są następujące składniki.

Jabłkowe krążki:
 
* 4 jabłka średniej wielkości (gdy są większe, wtedy starczą 3)
* 1 i 1/2 szklanki mąki
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 2 jajka (żółtka do ciasta, białka do ubicia piany)
* 2 łyżeczki cukru waniliowego/wanilinowego lub cukru brązowego/białego trzcinowego
* aromat migdałowy
* masło klarowane lub inny tłuszcz do smażenia.
* cukier puder

Sos czekoladowy:

* 4 kostki czekolady mlecznej
* 4 kostki czekolady gorzkiej
* 100 ml śmietanki 30-36%
* 2 łyżki mleka

Przygotowanie:

Jabłka umyć, osuszyć, obrać ze skórki. Specjalnym przyrządem usunąć ogonki wraz z gniazdem nasiennym - ważne aby jabłka nie pękły. Kroić w poprzek dziurki na plasterki o grubości około 0,7 cm - podczas smażenia zrobią się miękkie i gdyby były "chudsze" to przy obracaniu by się złamały. 
Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać do miski, dodać dwa żółtka - białka odstawić do ubicia piany, dodać cukier waniliowy/brązowy, kilka kropel aromatu (ja dodałam oba produkty, ale można użyć tylko cukru waniliowego lub białego/trzcinowego  z aromatem).  
Ciasto musi być bardzo, bardzo gęste, bo następny krok to ubicie na sztywno piany z dwóch białek. Należy ją dodać do ciasta bardzo ostrożnie, aby ciężkość ciasta jej nie ugniotła i całość była gęsta jak śmietana, ale jednocześnie piankowa.
Na patelni rozgrzać tłuszcz, ja wybrałam masło klarowane i od razu przygotować talerzyk z ręczniczkiem papierowym do odsączania usmażonych krążków.
Jabłka otaczać w cieście - należy je mocno strząsnąć lub ostrożnie opukać o miseczkę, tak aby nie spływało, a trzymało się owocu.
Smażyć do zrumienienia obydwu stron i odkładać na papierowy ręczniczek.

Czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej - nalać wody do połowy wysokości garnka, do niego dopasować miskę, w której będzie robiony sos. Gdy czekolada będzie całkowicie rozpuszczona, dodać stopniowo śmietankę i szybko mieszać rózgą aby całość się dobrze połączyła. Jeżeli wolicie bardziej gęsty sos, tak jak ja, to nie musicie dodawać mleka, a osoby lubiące płynną czekoladę dodają 2 łyżki mleka i dalej mieszają aż sos stanie się aksamitny.

Jabłkowe krążki przełożyć na talerz, posypać cukrem pudrem i polać sosem czekoladowym.

Przekąska niekoniecznie dietetyczna, ale na pewno smaczna. Myślę, że idealnie pasuje jako deser do romantycznej kolacji - owoce, czekolada, słodkości - czego chcieć więcej :)



26 komentarzy:

  1. oj, aż mi ślinka pociekła... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie tylko Tobie - polecam zrobić :)

      Usuń
  2. Mniam pyszności a tu ma się szlaban na słodkości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ograniczam słodkie, ale temu się nie mogłam oprzeć :)

      Usuń
  3. ja robię ciasto naleśnikowe :) tzw. racuchy z jabłkami <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha, masz może jakieś zdjęcie pośrednie z surowym ciastem i obtoczonym jabłkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam właśnie, bo aparat mi zdechł, ale na pewno jeszcze nie raz będę je robić, więc dorzucę tutaj zdjęcia :)

      Usuń
  5. Hmmm a ja chora to ślinotoku na nic nie mam choć pysznie wyglądają - myślę że niedługo i tak wypróbuję przepis - a póki co chodzi za mną ta pierś ze szpinakiem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób swojemu te jabłuszka to Cię jeszcze bardziej będzie kochał :D

      Usuń
  6. Aż się głodna zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób te jabłuszka, od razu głód Ci przejdzie :)

      Usuń
  7. mmmm koniecznie muszę takie zrobić! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez dwóch zdań ! Napisz potem czy Ci smakowały :)

      Usuń
  8. dokładnie. ślinotok gwarantowany! ale przepis super, gdyby nie ta pora, już pobiegłabym go kuchni : ) chętnie obserwuję ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za obserwację :) Na dobre jedzenie zawsze jest pora :D

      Usuń
  9. Sos czekoladowy to brzmi smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie dzisiaj też jabłkowo, ale ja robię trójkąciki z ciasta francuskiego z nadzieniem jabłkowym... ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają pysznie ;) Będę musiała wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Na pytania odpowiadam pod tym samym wpisem.
Nie spamuj, nie zostawiaj linku do swojego bloga - jeżeli skomentowałaś wpis, to na pewno do Ciebie zajrzę.

Zdjęcia i tekst na blogu są mojego autorstwa. Pamiętaj o ustawie dot. prawa autorskiego.
Jeżeli chcesz wykorzystać zawartość bloga - napisz!